Alla inlägg under december 2008

Av Jennica - 30 december 2008 16:43

Sitter här och väntar på att lars ska komma nu, han har åkt ner på ljusdal för att fixa det sista inför morgondagen.. sen när han kommer hem så ska det lagas mat, och fixa "gästrummet". sen tror jag vi bara ska ta det lungt, eller jag ska ju ner på ljusdal en sväng å..

Mamma har varit hit idag och passat barnen så jag fick åka och handla, Tack snäll mamma! Just nu sitter Isak brevid mej och äter päron, smasker gör han även.. Och Jonathan sitter på sitt rum och spelar.. Hoppas på att det blir lite varmare snart så man kan vara ute. Man kan ju även tro att Jonathan har blivit en tonåring, idag sov han tills kl var närmare 12. var in flera gånger och väckte honom, men han somnade lika fort om igen. Nä nu har jag inte tid att sitta här har en maskin tvätt att hänga sen måste jag passa på att tvätta upp jontes ytter kläder.. Det behövs om man säger så.

Ska även kolla om man kan klicka hem lite kläder till honom.. han växer ju som ogräs.. skulle även behöva köpa en ny väska som han kan ha i skolan eftersom den andra e så sliten.. Tänk om man hade sett det lite tidigare så kunna ju tomten kanske kunnat komma med en! =).

Hoppas det nya året kommer bli ännu bättre än det här året..

Av Jennica - 30 december 2008 10:15

Jaha, snart e detta år även slut, tiden bara rinner iväg.

Jonathan sover än, Isak och jag är upp men snart e det dags för en liten lur för honom, Lars jobbar och slutar vid 4. vad ska man annars göra idag då. skulle vilja kasta ut julen men då har jag en son som blir lite arg på mej så det e nog bästa att vänta några dagar till..

Igår kom jonathan hem ifrån sin pappa, han verkar haft kul iaf, och det e ju det som är huvudsaken tycker jag..

Nä nu ska jag dricka en kopp kaffe och röka en cigg.. Fast först ska jag lägga sonen min.

Av Jennica - 27 december 2008 00:14

Nu är jul stresssen slut..

Julafton var vi hos mammamormor åt god mat och öppna paket.

tror alla barnen var glad över julklapparna, Fast Isak sov hela julaftonen, förutom när vi åt men det var ju inte långt ifrån att han hade somnat då heller.. så mycket mat åt han inte, lite sil och lax slank ner, syns att han e lik sin mamma =) Både Jonathan och Isak tycker om sil! Inte så vanligt men ändå.. Jag fick även en egen burk med sil ifrån Britt.. *nöjd* finns ingen godare sil en hennes.


Julklappar


Jonathan: Elbas med förstärkare, PS 2 med många många spel över femtio var det iaf, lego, schackspel, dörrskylt, finger/badfärg, prynadspuma, tjockstrumpor, pannlampa, kläder, biobiljätter, pingsracketskydd, liftkort i jarsebacken, flygplan, byggsats, mugg, En gustav tavla som lilla syster Petra hade ritat..


Isak: Bultbräde, tripptrapp (fast den har vi inte hämtat än), gung älg från Ikea, Traktor med vagn och djur, frän bil, massvis med kläder, låtade larv, tjockstrumpor, bygg gubbe, pulka, pekböcker, En gustav tavla som Petra ritat..


Tillsammans fick dom badskum.

Det var det jag kom på nu iaf.


Lars: Dvd spelare, kläder, årskort i jarvsöbacken, ljusstackar.

 Jag: linnen, kastrull, presentkort på kardemumma, presentkort på fifty, kläder, tjockstrumpor.


på Juldagen var vi hem till lars föräldrar och åt mat, med släkten där, Fast det var ju några som fattas men så e det ju man kan ju inte hinna träffa alla. sen på kvällen var jag ut med sara, och Lars var till björven, Farfar var här och var barnvakt..


på Annandagen var vi hemma och tog det lungt tills ca halv ett, för då var det bara hoppa in i bilen och åka till hudik för jonathan skulle till sin pappa och fira jul, saknar honom=( men han kommer ju hem på måndag så det e ju bra det iaf.

Idag har även jag och lars varit förlovad i 2år. Gud vad tiden går fort.

ja vad händer imorgon då tro.  lovat sara att komma ner och dricka kaffe iaf, men före det ska det städas, men jag måste iaf ner till sara och planera nyår. Vi vet ju vad vi ska ha för mat iaf, men resten e ju inte klart. Måste ju fixa så dom kan sova över oxå. Fast det e ju inte så svårt men ändå, nu ska allt planeras, så vi inte springer och yrar på nyår, för allt ska förberdas så man kan ta de lite lungt.

Nä nu ska jag skicka lars i säng så han slipper sitta här och sova..

Ja och Nu har man ju tillåtelse att Gratta syster och anderas oxå.

Grattis till det lilla pyret i magen!



Jul

Av Jennica - 24 december 2008 01:41

Jaha nu e det julafton då, men själv har man igen julkänsla, fattar inte vad det e som gör det men ingen verkar ju direkt ha någon julkänsla..

Men nu e allt nästan klart iaf. har någon till julklapp att slå in men det får bli efter jag har sovit i några timmar, för nu e det nattinatt för mig iaf..

Men ha det så mysigt nu och hoppas på att ni får en trevlig dag med iaf några klappar..

GodJul på er alla

Av Jennica - 22 december 2008 01:23

Måste få nå att göra , går under snart, vill inte sitta hemma, klarar inte av det. Men hur ska man göra när man står utanför arbetsmarknaden, utan utbildning, Hur ska man då lyckas få ett arbete, när inte ens dom som har utbildning inte får nå.

Barnen blir ju drabbad av det här. så snälla tomten ge mej en sysselsättning.

Har aldrig tyckt att det har varit så här jobbigt att inte haft ett jobb , men dom senast månaderna, har det känns för jävligt.

vill inte ha Jul vill inte ens fira den, men jag gör det för barnens skull, eller mest för jonathans då. men sitta och vara trevlig och blablabla, är man inte ens känner för det.

nä, nu ska vi inte vara så här.

nä nu ska jag dricka kaffe, okej egentligen borde jag sova men jag kan inte, ska även till hudik med jonathan i morgon vill inte, mycket folk, och en envis unge! Kan ju inte sluta med nå annat en katsrof, men hoppas att allt går bra iaf, och att dom äntligen kommer att fatta vad jag menar, ska även ta upp lite annat,

Sen kanske man även ska säga upp kontakten med vissa personer. känns som om det behövs,  och ni som tänker kommentera , gör det bara om ni kan stå för att det e ni,

Nä nu e klockan mycket dags för lite kaffe.

I lördags var det även begravning för Lars mormor, allt gick bra, efter bjöd dom på mat fläskfile och potatisgratäng *Gottans* Sen hjälp jag till att ta reda på disken, det var ju en till begravning efteråt, som oxå skulle fika där, så då blev det att hjälpas åt lite fort. Men det gick bra, även fast det var många somm kom.

Nä nu slutar jah att skriva, lägger även in en bild på lars mormor och isak

Av Jennica - 21 december 2008 10:51

att folk ska lägga sig i ens liv, men inte kan hjälpa en när man ber om det, fy f*n säger jag bara, att vissa ska tro att dom är så duktig så vuxen men i mina ögon så är ni det inte,

nä nu ska jag hoppa in i duschen snart, ska bara dricka en kopp kaffe. Har nyss kört hem sara till hybo, Hoppas det går bra nu vännen. ska ringa snart och höra hur det går för dej.

skriver mer sen kanske!

Av Jennica - 18 december 2008 09:03

ja nu sitter jag här igen, ska snart ta tag i disken. bara jag orkar.

trött som bara den e jag oxå, men det får man ju vara den här tiden.

Idag är det avslutning på simskolan, sen efter är det juldans på falafolkan för jonathan, så undra vad man ska äta idag, simskolan börjar 15:45 slutar 16:15, och sen börjar dansen 17.00 (om han nu ska gå, han har ju lätt för att ändra sig min lilla pojk) så det är ju inte lång tid där i mellan. menmen, så kan det vara i bland. Imorgon är dom lediga så då ska jonathan och lars fixa gran! skulle ha köpt oss en plastgran men det får bli nästa år. har inte tid att leta någon nu, vill ju ha en som e fin oxå. så man får väl stå ut i år igen, men rinnande ögon och näsa. men det går nog bra ska ni se..

ska även åka till söderhamn i morgon med sara. vilket betyder att det blir att äta på Max. men inte sörjer jag för det.

Sen måste jag fixa kläder till begravningen. vet inte vad jag ska ha på mej.

tänk om någon annan kunde fixa fram kläderna så man slapp att välja.

Nä nu ska jag gå och ta Isak, men ni får ha det så bra!

Av Jennica - 16 december 2008 06:10

Igår somna jag jätte tidigt, hade mensvärk så jag la mej på sovan för att vila men vakna klockan 4 i morse.. pigg som attan var jag då.

det var länge sedan jag kände mej så här ut vilad.

Vaknade fixade kaffe sen ut och röka, tog en klung kaffe men spotta ut det lika fort igen, upptäckte att jag hade tag fel, fil ist för mjölk kanske var lite trött ändå..så det var ju bara att gå och hämta nytt kaffe, Nu sitter jag och väntar på att barnen ska vakna iaf jonathan eller om man måste väcka honom det åter står att se..

Idag ska Isak och jag på BVC så vi får se sen hur mycket han väger nu, ska även träffa läkaren, så vi får väl se vad han säger om rosligheten nu..

sen så e jag så le på alla annonyma kommentarer, ska man kommentera så kan man ju vara så mogen att skriva sitt eget namn iaf.. annars kan man vara tyst. men det e mitt tycke iaf..

nä nu ska jaa ta och koka en korv till jonathan, eller om man ska vänta ett tag och försöka få han och äta nå annat fast det vet jag ju att han kommer att vägra iaf, förstår inte varför han kan äta riktig frukost borta men inte hemma, men det e ju bra att han äter nå iaf.


Ovido - Quiz & Flashcards