Alla inlägg den 11 december 2008

Av Jennica - 11 december 2008 07:23

Ja nu e Jonathan upp klar för taxin, Isak har nyss somnat om. så då får man lite egentid ett tag innan lars kliver upp. Han ska få sig en sovmorgon, om han nu tar sig till vara på den. själv ska man hoppa in i duschen och . sen ska jag dona på lite här hemma, är rastlös som bara den, men man blir väl trött snart. igen idé att lägga sig ner iaf.. har så mycket att göra, men vi får ta det vi hinner med idag, sen får man ju ta resten någon annan dag.

sitter nu och lyssnar på radio rix och dricker en kopp kaffe, kan man ha en bättre start på dagen, lugn och tyst morgon alldeles egen morgon.. Nöjd att jag har fått flyttat in i nya rummet. vill ha att resten ska bli klart, men det tar ju sin lilla tid, men det kommer bli så bra när det e klart. skönt att det kommer att bli lugnt med allt bygge nu under jul oxå.. Man får ta det i den takt det tar....




Av Jennica - 11 december 2008 05:55

Sitter upp själv nu en stund innan det e dads att väcka jonathan,

Så han kommer iväg till skolan, Efter Han har åkt iväg med taxin så ska jag och Lars hämta in soffan =) som jag har längtat! Nu börjar det kännas som ett hem snart. vi fick ju bära ut soffan och flytta in sängarna till det rummet förr, så vi kunna fixa till jonathans rum och vårat nya sovrum.

Och nu e det klart, fattas lite små detaljer i vårat rum det ska fixas i morgon.. Nu kan man ju äntligen iaf  kolla på tv när Isak har somna utan att vara orolig att man ska väcka honom, Tror han e van med alla ljud nu iaf, försökte väcka honom för att byta blöja med det var ju nästan omöjligt, Om ni undrar varför vi göra så, så är det för att han blir så himmla röd. Och då menar jag röd oxå, Och inget hjälper.. Ska höra med BVC nästa gång om det finns nå bättre att använda eftersom han spricker så han blöder lite ibland, och det kan ju inte vara skönt. Lider med mammas lill hjärta..

Nä nu till nå helt annat,

Jag har ju en lilla syster som jag inte träffar så ofta, men nu på senare tid har jag börjat sakna henne jätte mycket, ska se till och få bättre kontakt med henne vilket kommer att vara svårt, ska iaf åka dit och hälsa på någon dag. Det känns hemskt att det ska vara så här, och sen pappa gick bort har det blivit ännu mindre, Nej skärpning nu, nu ska jag åka dit så fort Isak har blivit bättre,

Oj Mycket saker jag ska göra när han har blivit bättre, Buspalatset är oxå en sak jag ska göra så fort han e frisk, men får nog ta det när han e riktigt frisk för man vill ju inte att han ska smitta ner någon annan... Nä nu ska jag gå och ta Isak som nyss vaknat, ta och sen dricka mitt morgon kaffe..

Idag när lars har åkt på jobbet, och jonathan har kommit hem så blir det pannkaka sen iväg på simskola, funderar även på om han ska få gå en gång till sen, eftersom det e viktigt att det sitter sen till sommaren eller om man ska sattsa på att köpa ett årskort, det kostar ju inte så mycket det heller, tror vi tjänar på det iaf, eftersom han e på badhuset så mycket, och det e ju bra, han blir bättre på att simma han aktiverar sig på ett bra sätt.. Nä nu har jag bestämt mej han få gå simskola närmare sommaren så han får lite övning innan han ska bada ute! bra tänk om jag får säga det själv. Nä nu har jag lille man som klättar efter benen på mig så det e väl bästa att sluta skriva nu.. Godmorgon på er alla!


Ovido - Quiz & Flashcards