Alla inlägg under november 2008

Av Jennica - 27 november 2008 04:43


"Jag är med o tävlar om ett presentkort värt 500kr från ABC leksaker i Tant Ulrikas blogg. Tävla du oxå!

Av Jennica - 25 november 2008 20:33

då sitter man här ingen då.. ska strax gå och sova eller iaf försöka!

Imorgon åker lars upp med jonathan på sjukhuset,

det blev inget besök för min del. skulle få komma på torsdag i ställe.. men det gåår ju det å..

Så i morgon vid tio tiden åker jag och svärmor till hudik, först ska vi handla sen ska vi upp på sjukhuset med Isak, undra vad dom säger då? ja det e ju sånt som visar sig.. Idag hade Isak feber igen! blir så less på dom här sjukdomarna.. kan ju hoppas att det är tänder på G! Man vet ju aldrig.. Nu vet jag vad jag ska köpa i julklapp till alla... =) nyfiken va??.. ska bli roligt och se vad alla säger hihi..

Ja vad har hänta annars då. Jo Sara och Kevve har varit här sen så har jonte varit på fotbollsträning, ja sen har väl inte hänt så mycket mer.. ska ta och hänga en tvätt nu, sen kasta in en ny... Isak kissa ner mej idag när jag skulle byta blöja och det har ju inte hänt sen han var jätte liten ju.. men gud vad han skratta efteråt, det var som han visste vad han gjorde..

Isak har iaf ätit jätte bra idag, så mycket som han har ätit idag tror jag inte att han har gjort förut. sen åt han nästan en hela bann själv idag å..

sen har han blivit en riktig busunge å.. slår en och lipar å har sig! nä nu ska jag ut och röka ! Ha det bra alla!

Av Jennica - 25 november 2008 13:58

Tre sjukhus besök imorgon.


  • Jonathan ljusdalssjukhus kl 9 (prata)
  • Jag Färila kl 11 (sömnen)
  • Isak hudik på barn kl 14.30 (Mjölkallergin)

Hoppas att allt blir bra nu då, och att det inte blir en sådan jobbig dag!

Skönt att få komma till barn igen iaf. och även att jag äntligen har pratat med sjukhuset om min sömn.

kommer ju bryta ihop snart om det ska fortsätta så här! för vem orkar vara vaken så här..

Nä nu ska jag ta och dricka lite kaffe. sen ringa upp amanda..

måste försöka luska i lite saker först innan jag ringer henne iaf..

skriver kanske mer i kväll om jag inte somnar när Isak har somna då! Fast det skulle ju kanske vara bra på sättovis.. Jonathan lär ju vara trött han oxå idag, han brukar vara det tisdagar och onsdagr..

På Fredag ska han iaf få vara ledig och så vi åker till s-vall så vi e där, vid 10 skulle jag tro. och då ska vi leta upp hans farfar för han skulle få vara med honom fram till kl 13.00 och då ska han få åka Lastbil, så det ser han framemot. På Lördag ska dom även har Dop för hans lilla syster! så vi måste ju leta fram fin kläder oxå som duger åt grabben. det e ju viktigt det dära att man har fina kläder!! =) Gull ungen min!

Hej svejs


Av Jennica - 25 november 2008 06:00

Vad är det med mej?

varför sover jag bara varann natt?

senare idag blir det iaf att ringa sjukhuset!

Orkar inte ha det så! Är det bara jag som har det så här el?

Tror jag måste komma ut i arbetslivet nu, det är nog det som kanske är min räddning, är det någon som har nå jobb åt mej ? Det behöver inte vara heltid, det kan vara vad som helst, Jag klar det mesta jag lovar...

Snälla!!

Jag kan börja nyss jag lovar, finns inget som skulle kunna hindra mig. Lars kan ändra sina jobbar tider efter mej. han kan vara hemma hela dagen om det skulle vara så, allt kan lösas..

Snart e det dags att väcka jonathan oxå, Isak ligger och dra sig, Hör honom ligga och små gny.. Lars  sover som en stock! =)

vissa har tur att kunna sova!

Hade jag ett jobb så tror jag att jag skulle somna lättare. skulle äta bättre!! men det e ju inte det lättaste att få jobba i dagens läge! hmm, vad ska man göra!?


Bara Jonathan har åkte till skolan så ska jag leta jul gardinerna, sen ska det städas! Innan lars börjar jobba ( 14.00) Han ska f*n hjälpa till om inte han bygger, han får välja mellan det..


Nä nu e klockan 6. ska nog ta och ge Isak lite välling, sen blir det att fixa kaffe och äta lite frukost,

Sen är det dags för att koka korv till jonte, det ända han går med på att äta på morgon. Korv m. Bröd! Bättre än nget alls. men tycker att han borde vara less det nu!

syster ska jag ringa sen å, men det blir inte förns efter 4 för hon jobbar säkert, måste få veta vad tyra vill ha av moster och kusiner i julklapp, okej av lars oxå då!! =)

skulle behöva förslag på vad man kan köpa till lars oxå från Isak för Jonathan får välja själv. Blir lite roligare då, men vad då man kan säkert släppa ner Isak oxå på någon affär. för nå hittar han!

Idag trodde Isak att han kunna stå själv. men det märkte han rätt fort att han inte kunna!

Men han springer ju redan fram med matstolen hans, Det e ju en lätt stol från ikea, så det blir väl sura miner när han får tripptrapp stolen när han märker att det inte går att gå med den.. men han hittar väl nå annat att gå med då.

Det finns en ska jag ångrar att jag köpte till Isak och det är gåstolen. för han använda den inte mycke, och nu vägrar han ha den. Hade nog varit annat som vi hade det större, för det e ju jätte trångt här hemma!

Nä nu orkar jag inte sitta och skriva mer eller orkar göra jag men har ju inget att skriva om!

Godmorgon på er alla hoppas ni har sovit bra!


Av Jennica - 24 november 2008 22:03

Fattar inte vart jag får alla mina idèr ifrån.. lite kansiga om man ska lyssna på folk, men vad då alla har väll lite udda funderingar, men alla kanske inte säger dom högt, men talar man inte om dom så lär man ju knappast få veta! fast på internet finns ju allt. =)..


Idag har jag varit på utveckligsamtal iaf och det gck jätte bra, lill grabben min fick så mycket beröm så! *stolt*! Det ända han skulle tränna på det var att komma i tid efter rasterna, han vill ju gärna vara ute längre, och sen var det att han skulle försöka sitta still på lektionerna!

han hade även haft ett matte prov förra veckan och han hade alla rätt! så då blev han stolt som en tupp när han fick veta det..

Sen prata jag även med dom över ved till skolskogen för dom efterlyste och fråga om det fanns några som hade lust att skänka lite.. och det e ju klart att man kan göra, för lite värme vill dom ju ha när dom är där..

nä nu ska jag ta och göra mej klar för natten!

god natt på er!

Av Jennica - 23 november 2008 23:39

Nu ska jag snart gå och lägga mej, börjar på bli trött nu =). men lika glad e jag för det...

Jaha vad ska man skriva nu då? I morgon ska jag och jonathan på utveckling samtal iaf.. vad roligt.. ska lägga fram lite förslag till dom över olika saker, så får vi se hur det slutar, men det ska nog bli bra..

På Fredag ska jonthan till sin pappa iaf.. han kanske även skulle få vara med farfar lite först, och åka lastbil! det ser han fram emot. iaf nu, vi får väl se hur det är sen..

Nu känns det att det börjar på bli klart i ytbyggnaden iaf, även fast det e mycket kvar, men man ser nu iaf!! Tack alla för hjälpen vi fått! Utan er skulle vi inte ha klara oss.. för inte har jag gjort mycket, men har ju lite svårt med det oxå eftersom det e så mycket spån som jag inte tål =(. men det blir annat snart, Har även ett jobb till min syster! =)! bara höra av sig så får du vet vad du ska få göra!! =) nu vart du nyfiken va??


f*n vad det blåser ute, tror hela huset blåser bort snart.. hmmm. Hoppas det blir bättre väder tills jag ska till skolan med jonathan iaf..

Imorgon jobbar lars kväll så då e vi själva här på kvällarna. så om det e någon som har lust eller känner sig tvingad kan ju komma och hälsa på!


Som sagt på Fredag åker jag och sara till s-vall och ska handla lite! sen ska jag iväg med Erik på lördagen sen på kvällen lutar det åt Party. men mycket kan ju ändras än..

är det sånt här väder så stannar jag i sängen hela helgen!!

Nä nu ska jag gå och lägga mej det e ju en ny dag i morgon.. och då ska man vara pigg och glad även fast det är måndag!

tycker inte om måndagarna. men torsdagarna är värre iaf.

 I morgon ska man försöka städa lite igen, även fast jag har gjort det en gång idag. Men det märks ju inte!! ska försöka få det mysigt på något sätt tänkte jag..

Undra vad man ska äta till middag då? frågar jag Jonathan så blir det pölsa men det e jag inte sugen på.. ska kolla i frysen på vad som finns, kan ju tänka mej att det blir nå kött av nå slag!

Känner mej så glad idag, vet inte varför, kan ju kanske bero på att jag och lars har suttit och pratat om hur VI vill ha det sen när allt e klart. och att Julen nu e klar! I år ska vi fira Hos mamma, men nästa år blir vi här och då får dom som vill komma hit eller inte vem som helst då. utan familjerna!

får väl se hur lars familj gör. men min kommer nog..

funderar även på att ha påsk lunch när jag fyller år! eller på annandad påsk blir det. för jag fyller år på långfredan i år! skulle ju vara lite anorlunda och ha påsk lunch. sen någon gå efterrätt! vad säger ni om det??

Nä god natt på er alla nära och kära!

Och förlåt om jag har varit lite negativ i mina blogginlägg några dagar .

Nä nu har Isak vaknat igen.. varför vill han inte sova på nätterna, nä han ska vakna några gånger, nu e det bäst att jag tar honom innan han har väckt alla i huset!! Kram 


Av Jennica - 23 november 2008 05:31




Jag tävlar om ett presentkort värt 400:- hos Poppilopp
i Nikitas blogg.
Tävla du med!!

Av Jennica - 22 november 2008 04:34

Ja varför ska jag inte få sova..

Har haft flera vaken nätter nu. förutom torsdanatt då somna jag klockan 6 på kvällen och vakna kl 10 på fredag morgon. men nu i natt har jag varit vaken igen.. orkar inte med det här.. om ca 6 timmar kommer mamma och tommy och svärfar.. så dom ska hålla på med utbyggnaden..  sen ska jag bjuda dom på lunch. köttfärssoppa! få se nu då om den blir lika god som när mamma gör den..vill bli klar nyss, känner mej stress fast jag inte borde bli det, en sak blir sagt ena dagen och en annan dagen efter.. =(. men men det får ta sin tid! Hoppas bara att jag iaf får sova när det e klart..

Igår vara jens och alexandra hit en sväng, Tack för titten! våran tur nästa gång nu..

Jonathan var på fritids igår, eftersom dom hade disco, han verkar då haft roligt.. sen på kvällen har han gått runt och skrivit lappar med massvis med medelande på.. på ena lappen stod de: Mamma visst måste jag göra läxan, före det fick lars ett medelnade där han undrade vart sopen var för han måsta sop efter lars för det var så stökigt.. hihi.. tänk om han ville städa upp efter sig själv oxå..

Imorgon blir det iaf Bingolotto, för svärfar hade köpt en varsen till Jonathan och Isak.. så då köpte vi en till oss oxå.. så vi får väl se om det blir någon stor vinst..

Nu sitter jag här med mitt te, och väntar på att resten av familjen vaknar.. =) lite lång väntat kanske..

Isak börjar på bli piggare iaf.. han har börjat lite smått att äta så det e ju ett gott täcken på att medicinen fungerar.. lite jollig när han ska få det bara, så det gäller ju att trixa. Hoppas bara på att han inte blir ett öronbarn! det var jag ju sj när jag var liten..

Den 29:e åker jag och sara till s-vall och ska köpa dom sista julklapparna.. tror jag iaf, om inget annat händer.. men det ska det väl inte göra, funderar även på att gå järnvägs sen på kvällen men det vet jah inte en. har inte ens hört med sara, och senvet man ju inte när man kommer hem heller för jag tänker inte stressa.. sånt orkar jag inte med. nog för att det lär ju bli lite folk ute i birsta.. men det får man väl räkna med..

Undra vad jag sitter och skriver för gojja. Känns som jag bara skriver ner det som kommer upp i huvud iaf, man kanske skulle ha skrivit olika punkter..

Nä undra om jag ska gå och starta en maskin tvätt, så lars kan åka hem till mamma och pappa sin och hänga.. lite trångt att hänga här hemma nu.. det går typ att hänga en maskin i taget, och jag hängde en igår så då e det fullt! den e visseligen torkad och klar under dagen, men jag har även en till som jag ska tvätta. blir lite mer tvätt nu när det är sånt här väder ute, och jonthan blöter ner sig varje dag, för inta har han tid att dra på sig några överdrags byxa inte, och täckbyxorna blir ju blöt dom med. tror han hittar varje blötpöl som finns.. skulle kolla genom hans kläder oxå och se vad han kan ha och inte, lika med isaks dags att rensa ut all 68 kläder nu. och ha enbart 74. för 74/80 e stort inte alla men många iaf. förstår inte varför dom ska växa så fort..

nä men vad hör inte jag en liten Isak som ligger och pratar men jag kan ju inte ta upp honom än. hoppas på att han inte börjar grinna, för vi ska ju inte lära honom att kliva upp den här tiden. klockan e ju bara 5! men visst den tiden klev ju jag upp på morgon.. stackars mamma! Att hon orkade!

Vet inte hur jag någon sin ska kunna tacka mina nära och kära spec mamma! för allt ni har gjort för mej. för alla gånger ni har sagt till mej att så gör man inte,

Och Tack till min kusin Kristina. som jag brevväxla med när jag var liten, ja som hade/har så svårt att stava Hur du orkade med att läsa allt,! Har kvar breven så du vet! Kanske inte alla men dom flesta och det e ju en hel del kan jag lova. men det e kul att läsa ibland.. Man kanske skulle sätta sig och gå genom brudkistan någon dag det är där jag har sparat alla gammla papper. även skolaarbeten sen typ 1:an. det trode ni inte om slarver jennica va??

JAA! Isak somna visst om jag hör honom snark mellan Lars snark ljud

nä nu sja jag passa på att gå ut och röka.. skriver kanske mera sen!




Ovido - Quiz & Flashcards