Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Varför...

Av Jennica - 22 november 2008 04:34

Ja varför ska jag inte få sova..

Har haft flera vaken nätter nu. förutom torsdanatt då somna jag klockan 6 på kvällen och vakna kl 10 på fredag morgon. men nu i natt har jag varit vaken igen.. orkar inte med det här.. om ca 6 timmar kommer mamma och tommy och svärfar.. så dom ska hålla på med utbyggnaden..  sen ska jag bjuda dom på lunch. köttfärssoppa! få se nu då om den blir lika god som när mamma gör den..vill bli klar nyss, känner mej stress fast jag inte borde bli det, en sak blir sagt ena dagen och en annan dagen efter.. =(. men men det får ta sin tid! Hoppas bara att jag iaf får sova när det e klart..

Igår vara jens och alexandra hit en sväng, Tack för titten! våran tur nästa gång nu..

Jonathan var på fritids igår, eftersom dom hade disco, han verkar då haft roligt.. sen på kvällen har han gått runt och skrivit lappar med massvis med medelande på.. på ena lappen stod de: Mamma visst måste jag göra läxan, före det fick lars ett medelnade där han undrade vart sopen var för han måsta sop efter lars för det var så stökigt.. hihi.. tänk om han ville städa upp efter sig själv oxå..

Imorgon blir det iaf Bingolotto, för svärfar hade köpt en varsen till Jonathan och Isak.. så då köpte vi en till oss oxå.. så vi får väl se om det blir någon stor vinst..

Nu sitter jag här med mitt te, och väntar på att resten av familjen vaknar.. =) lite lång väntat kanske..

Isak börjar på bli piggare iaf.. han har börjat lite smått att äta så det e ju ett gott täcken på att medicinen fungerar.. lite jollig när han ska få det bara, så det gäller ju att trixa. Hoppas bara på att han inte blir ett öronbarn! det var jag ju sj när jag var liten..

Den 29:e åker jag och sara till s-vall och ska köpa dom sista julklapparna.. tror jag iaf, om inget annat händer.. men det ska det väl inte göra, funderar även på att gå järnvägs sen på kvällen men det vet jah inte en. har inte ens hört med sara, och senvet man ju inte när man kommer hem heller för jag tänker inte stressa.. sånt orkar jag inte med. nog för att det lär ju bli lite folk ute i birsta.. men det får man väl räkna med..

Undra vad jag sitter och skriver för gojja. Känns som jag bara skriver ner det som kommer upp i huvud iaf, man kanske skulle ha skrivit olika punkter..

Nä undra om jag ska gå och starta en maskin tvätt, så lars kan åka hem till mamma och pappa sin och hänga.. lite trångt att hänga här hemma nu.. det går typ att hänga en maskin i taget, och jag hängde en igår så då e det fullt! den e visseligen torkad och klar under dagen, men jag har även en till som jag ska tvätta. blir lite mer tvätt nu när det är sånt här väder ute, och jonthan blöter ner sig varje dag, för inta har han tid att dra på sig några överdrags byxa inte, och täckbyxorna blir ju blöt dom med. tror han hittar varje blötpöl som finns.. skulle kolla genom hans kläder oxå och se vad han kan ha och inte, lika med isaks dags att rensa ut all 68 kläder nu. och ha enbart 74. för 74/80 e stort inte alla men många iaf. förstår inte varför dom ska växa så fort..

nä men vad hör inte jag en liten Isak som ligger och pratar men jag kan ju inte ta upp honom än. hoppas på att han inte börjar grinna, för vi ska ju inte lära honom att kliva upp den här tiden. klockan e ju bara 5! men visst den tiden klev ju jag upp på morgon.. stackars mamma! Att hon orkade!

Vet inte hur jag någon sin ska kunna tacka mina nära och kära spec mamma! för allt ni har gjort för mej. för alla gånger ni har sagt till mej att så gör man inte,

Och Tack till min kusin Kristina. som jag brevväxla med när jag var liten, ja som hade/har så svårt att stava Hur du orkade med att läsa allt,! Har kvar breven så du vet! Kanske inte alla men dom flesta och det e ju en hel del kan jag lova. men det e kul att läsa ibland.. Man kanske skulle sätta sig och gå genom brudkistan någon dag det är där jag har sparat alla gammla papper. även skolaarbeten sen typ 1:an. det trode ni inte om slarver jennica va??

JAA! Isak somna visst om jag hör honom snark mellan Lars snark ljud

nä nu sja jag passa på att gå ut och röka.. skriver kanske mera sen!




 
 
Kristina

Kristina

22 november 2008 16:45

ha ha dom där breven kommer man ju väl ihåg...hade kvar mina länge jag åxå men nu vet jag faktiskt inte vart de är men tror nog dom ligger i någon låda någonstans, slängt dom har jag inte i alla fall däremot hade vi inbrott i vårat förråd för många år sedan och det försvann en herrans massa saker så jag vet inte om de försvann då eller om de finns kvar någonstans i denna röra.

Tror du grubblar för mycket, därför du inte kan sova. Du får ta och skriva lite brev igen och lätta lite på tankarna och låta livet gå vidare, du får inte haka upp dig på det förflutna. Du har två barn här och NU och dom behöver hela sin mammas uppmärksamhet, du vet vart jag bor, skicka gärna ett till sånt där "svårläst" brev, jag läser det så gärna!

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Hedblom

Hedblom

23 november 2008 00:26

De va väll den 28 vi skulle til s-vall ? :) klart vi kan gå ut på lördag tänkte ju fråga dej om de :) hehe :) Tankeläsare :) Pusskram

http://sarahedblom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennica - 13 april 2009 20:54

stämmer så bra

Av Jennica - 18 februari 2009 22:22

http://jennicaohmans.blogg.se/

Av Jennica - 18 februari 2009 18:04

Har inte syftat på någon spec på mitt blogg inlägg! och vad då mobbning? stå för vem du är så kan jag svara dej bättre! sluta skriva anonyma kommentarer på min blogg för jag tar bort dom ändå! Vem du nu är så är det inte illa menat till dej, skit sa...

Av Jennica - 16 februari 2009 21:49

febuari snart slut igen. gud vad tiden går fort. Isaks 1års klas är snart... Idag har jag inte gjort så mycket, bara varit hemma.. tråkigt men sant! Imorgon måste jag verkligen ut och göra nå! Hoppas på fin väder i morgon så kan man kanske ta sig en ...

Av Jennica - 13 februari 2009 18:26

Men lägg ner! du är så patetisk.. svarar om jag vill. och hur jag vill!...

Ovido - Quiz & Flashcards